هیروکازو کورئیدا از آن دسته فیلمسازانی است که میتوانیم نامش را فیلمساز مولف بگذاریم. فیلمسازانی که اگرچه در کارنامه خود چندین فیلم ساختهاند، اما درواقع باید بگوییم که آنها همواره خواستهاند یک فیلم بسازند و فقط آن را قدم به قدم کامل کردهاند. کورئیدا در طول سیزده فیلم خود (به جز فیلم Third Murder که البته آن هم رگههایی از مولفههای کورئیدا را در قالب ژانردارد)، چه از نظر فرم و چه از نظر محتوا مولفههایش مشترک است. فقدان هویت و اصالت یافتن در دل خانواده، فقر و حاشیه نشینی، نگاه به تربیت کودکان و نوجوانان از منظر تحصیل، مسئولیت پذیری و بلوغ و بهطور کلی پرداختن به آدمهایی که گویی درجامعه مدرن ژاپن دیده نمیشوند، دغدغههایی هستند که کورئیدا غالبا اینها را از نگاه یک دروبین ثابت، در نماهای لانگ شات به همراه میزانسنهایی شبیه به کارهای یاسوجیرو اوزو و پر از جزییات در طراحی صحنه، به نمایش میگذارد. بهنوعی فیلمهایش روی مرز شعار زدگی و سانتی مانتال ایستادهاند و به ندرت لغزش به یک سو میکنند. دلیلش این است که او غالبا نگاه انتقادیاش را در فضا سازی حاکم بر آدمهایش نشان میدهد و دوربینش بدون قضاوت و با فاصله از سوژهها قرار میگیرد. بهعنوان مثال در فیلم ان فروشگاه ما تنها از یک قاب متوجه میشویم که آنها حاشیه نشین هستند. نقد فیلم پسر ساول - Son of Saul
نقد فیلم Shoplifters - دزدان فروشگاه
دانلود فیلم Ghost House 2017
معرفی عوامل سریال عاشقانه
دانلود فیلم
دانلود فیلم جدید
فیلم ,یک ,کورئیدا ,ان ,حاشیه ,فروشگاه ,ان فروشگاه ,از نظر ,چه از ,را در ,است که
درباره این سایت